simsskoj

Alla inlägg under juli 2013

Av Michelle - 30 juli 2013 21:43

Min grundare heter Maya Fields. Hon är ungdom och har rosa hår och lila ögon.

  Hon fick egenskaperna "Gillar inte barn, Modig, Konstnärlig, Tankspridd och Snackare".

Här är lite om vad som hänt.

   

Maya är modig. Så hon gick igenom spökhuset, vilket hon klarade galant.

   

Det firade hon med glass, som ledde til hjärnfrys.

              Hemma igen provade Maya att göra en pumpalykta. Vilket blev bra.

     

Men.. Maya tyckte nog inte likadant.

             Maya träffade så småningom en kille. Hans namn är Zack Spark. En dag tog hon det stora steget och fick sin första kyss.

   

Hon blev så glad ,för att Zack inte avskydde det, att hon hoppade upp i zacks famn.

 

Dagen efter frågade hon om Zack ville bli hennes pojkvän. Han svarade snabbt ja. (Dem har sovkläder på sig för att hon sov över hos honom.

  

Zack flyttade in och dem flyttade från Mayas lilla hus, till ett större hus.

PGC
Av Michelle - 30 juli 2013 12:00

Jag hade tänkt dela med mig av min pgc (perfect genetic challenge) som jag skapat. Det betyder typ perfekta gener utmaning.

Det är en utmaning som jag sett andra göra och en dag skapade jag en. jag tänkte dela med mig av reglerna till er så att ni också kan göra en pgc.


Det går ut på att man ska skapa en sim med unik hår och ögonfärg och sedan föra dessa gener vidare i 10 generationer.  Om man följer reglerna till 100% så är inga fusk tillåtna, med undantagen moveobjects on, resetsim och byggfusk om sådana behövs.


Din första sim

Din första sim är alltså grundaren av släkten. Du är fri att skapa denna sim hur du vill med några undantag:

-Simmen måste vara ungdom eller vuxen.
-Simmen måste ha en unik hårfärg (t.ex Gul, Rosa, Blå, Grön)

-Simmen måste ha en unik ögonfärg (t.ex Gul, Lila, Röd, Orange)

-Simmen måste ha egenskapen "Ogillar Barn" och de andra fyra egenskaperna måste slumpas fram.


Simmens hus

Här finns inga regler. Du får bygga eller flytta in din sim i vilket hus du vill. Utan att fuska.


Partner, Barn och arvinge

Din sim får gifta sig med vilken sim som helst och få hur många barn som möjligt. Men det finns några regler:

-Partnen får vara skapad i CAS av dig eller någon annan sålänge den inte har din sims speciella gener.

-Varje gång du får chans att välja egenskaper måste du slumpa dessa.

-Arvingen måste ha både den speciella ögonfärgen och hårfärgen. Det finns ett undantag för regeln ovan, arvingen måste ha egenskapen "Ogillar Barn".

-Du får inte adoptera.

-Simmen måste födas som arvinge. Det är inte tillåtet att färga håret eller byta ögonfärg för att göra en sim till en arvinge.


Mål
Du vinner när arvingen i 10'e generationen föds. (Eller egentligen när den blir småbarn, då det är först då du ser om den har ätt gener).

 

Min grundare Maya Fields.

Av Michelle - 30 juli 2013 11:30

Välkomnmen till min blogg!

Här kommer jag skriva om sims 3. Jag kommer tipsa om nedladdningar, fusk och nyheter angående sims.

Jag hoppas att du gillar bloggen och kommer komma tillbaka ofta.


Jag som driver denna blogg heter Michelle. jag har spelat sims sedan 2008.

Ni får gärna tipsa om det är något ni vill läsa om.

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Detta är en simsblogg som drivs av en 13 årig tjej vid namn Michelle.
Bloggen handlar enbart om sims och jag fyller den med sådant jag tycker om.
Hoppas ni gillar bloggen!

Omröstning

Tycker ni att jag ska ha "månadens simsblogg"?
 Ja!
 Nej!
 Gör ett försök.

Fråga mig om Sims

Jag svarar gärna på dina frågor

Men tänk på:

-Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på frågor om kraschningar, prestanda etc.

-Löjliga frågor eller spam tas bort.

-Jag gör enbart länkbyten med simsbloggar.

-Skicka endast samma fråga en gång. Du kommer få ditt svar, vissa frågor är svårare att svara på än andra bara.

-Om du vill veta vart jag hittat något försök vara så tydlig som möjligt skriv gärna en länk till ett inlägg där jag ser vad du söker.

                                      /Michelle

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards